Köpvillkor

Gratis frakt, 30 dagars öppet köp.

 

E-handelslagen skyddar dig som köpare när du handlar varor över internet.  
Den ställer krav på vad en säljare måste informera dig om och vilka tekniska
hjälpmedel som måste finnas när du gör en beställning.  
Läs mer om E-handelslagen här

 

EHL intygar att du kan
handla säkert från dessa
butiker som listas på
Smartabutiker.se

Ålder

Du måste vara 18 år för att beställa varor, beställningar av kunder under 18 år 
måste vara godkända i kommentarfältet i kassan av målsman med namn och telefon nummer i 
annat fall makuleras ordern. 

Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order.

Priser

Alla priser är i svenska kronor och inklusive aktuell mervärdesskatt. Vi reserverar oss för faktafel, 
prisändringar och eventuella omständigheter som vi ej kan råda över, t.ex. ändrad momssats. 

Fraktkostnad

Frakten är 0kr inom Sverige. 

Klarna faktureringsavgift 

Vid betalning med Klarna faktura tillkommer en faktureringsavgift på 19 kr. 
 

Säkra betalningslösningar

Vi samarbetar med Payson, Klarna och Payer AB som hanterar och administrerar internetbetalningar tryggt och säkert. 
Payer AB är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) 
vilket innebär att de uppfyller de hårda säkerhetskraven för korthantering som gemensamt ställs av 
de internationella kortvarumärkena; Visa, Mastercard, American Express, JCB och Discover 
Card (inklusive Diners Club).

Sekretesspolicy

Vi lämnar inte ut registrerade personuppgifter till utomstående part. Du som konsument har 
dock rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter under förutsättning att förfrågan sker från  samma epostadress som finns i registret.

Garanti?

Vi vill att du som kund känner dig trygg hos oss. Vi ger dig därför 12 månader 
garanti på vårt sortiment. 

Garantin omfattar inte följande:

Garanti för företag?

Vid köp i egenskap av företag gäller villkor enligt Köplagen. 

Reklamation

Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från 
inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här: Inom de sex första månaderna ligger det på oss 
som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare 
bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel.

Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad).

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Retur

Om ni skickar tillbaka varan betalar ni retur frakten eller så kan ni lämna tillbaka varan direkt till butiken som skickat varan.
Innan ni gör en retur ska ni kontakta oss och begöra ett RMA nummer som ska anges på alla returer till oss. 
Kontakt oss för att beställa ett RMA nummer. 
info@smartabutiker.se ange ditt order nr när du är i kontakt med oss. 

Vi ger 30 dagars öppet köp.  Skulle du ångra ditt köp inom 30 dagar kan du alltså skicka tillbaka din 
vara och få pengarna tillbaka. Varan ska dock vara i väsentligen oförändrat 
skick. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer. Se  www.konsumentverket.se  för mer information.

För återbetalning, om det är möjligt så sker återbetalning automatiskt via det betalsätt som du använt vid köpet, är det inte möjligt så ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer samt ordernummer med den returnerade varan. Återbetalningen sker sedan inom 30 dagar från det att det returnerade paketet mottagits hos oss. OBS Konsumenten ansvarar för att varan returneras till oss.

Ni kan ej skicka varor mot efterkrav till oss eller låta bli att hämta ut försändelser. 
Ej utlösta paket debiteras med 350kr. 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Order som läggs i falskt namn, personnummer eller adress polisanmäls.

Lagar

Vi följer svansa lagar och de uppdaterade lagen: Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Vilket bland annat ger oss rätt att göra avdrag på returnerade varor om de är använda så de har fått en värdeminskning.   

Betalningsansvar

När du går igenom köpprocessen och kommer till sidan (checkout_confirmation.php) med rubrik (Orderbekräftelse) och klickar på fortsätt innebär en betalningsförpliktelse. Då har du genomfört beställningen. Antingen är du klar där eller så kommer du vidare till det betalningsförfarande du valt och får där genomföra betalningen.